Na dan, ko je država prodala Adrio Airways, še eno v nizu strateško pomembnih slovenskih podjetij, je iz tiskarne prišla tretja knjiga Franca Severja – Frante – Brnik letališče ali lovišče, ki opisuje nastajanje, rast in razvoj slovenskega letališča Brnik in podjetja Inex Adria, pozneje Adria Airways. Letališče Brnik je država Slovenija z obrazložitvijo, da se država umika iz gospodarstva, že prej prodala nemškemu podjetju v lasti – države Nemčije.
PIŠE IN FOTO: Jožica Hribar
Knjigo, ki je izšla v mariborski založbi Pivec, so predstavili v Dvorani generala Maistra v Kadetnici v Mariboru na avtorjev 93. rojstni dan. Avtor Franc Sever – Franta je eden od maloštevilnih še živečih slovenskih partizanskih komandantov, ki so se več kot štiri leta bojevali za svobodo slovenskega naroda. In si je po vojni kot direktor prizadeval za to, da bi slovensko gospodarstvo in politika razumela pomen letališča za razvoj in napredek narodnega gospodarstva.
Franc Sever – Franta je bil trinajst let generalni direktor Aerodroma Ljubljana – Pulj in nato do upokojitve direktor podjetja Inex Adria Airways, torej pozna tematiko. »Brniško letališče sem vodil v občutljivem in za slovensko letalstvo pomembnem obdobju, ko se je civilni letalski promet v naši republiki šele razvijal, zato se zaposleni v letalskem prevozniku, podjetju Adria Aviopreomet, pozneje Inex Adria Aviopromet, in na letališču Brnik niso mogli sprijazniti s tem, da nekateri odgovorni uradniki v slovenskem vrhu in njihovi voditelji med letoma 1967 in 1973 niso razumeli pomena letalskega prometa (tudi današnji politični vrh tega ne razume),« piše v uvodu. In dodaja, da letalski promet vedno dopolnjuje drugi promet in je tako rekoč podaljšana roka gospodarstva.
Knjiga je tudi pregled razvoja civilnega letalstva v Sloveniji, odstira politična in druga zakulisna dogajanja, predstavlja razloge za številne letalske nesreče slovenskega letalskega prevoznika, piše pa tudi o množici predanih sodelavcev v obeh podjetjih, ki ju je vodil.