IZJAVA ZA MEDIJE
Zveza borcev obsoja sovražni govor in podpira prizadevanja predsednika vlade!
ZZB NOB Slovenije je nevladna organizacija civilne družbe, katere poslanstvo je negovanje vrednot in tradicije narodnoosvobodilnega boja. V zadnjem obdobju je naša organizacija s sovražnim govorom napadena praktično na dnevni ravni s strani političnih medijev. To so mediji, ki ne upoštevajo moralnih vrednot, temveč služijo zgolj propagandnim koristim nekaterih političnih struj. Takšna dejanja se podkrepijo tudi z uničevanjem spomenikov in drugih znamenj NOB ter rušijo temelje nastanka naše države, zlasti pa v javnost vnašajo nestrpnost in nedemokratičnost.
Takšnim ravnanjem Zveza borcev nasprotuje. Zato podpiramo poziv predsednika vlade Marjana Šarca državnim podjetjem, o prenehanju oglaševanja v medijih, ki trosijo sovražni govor! To razumemo kot namero vlade, da se sovražni govor prepove tudi na zakonodajni in dejanski ravni.
dr. Tit Turnšek, predsednik
V DNS pozdravljajo poziv premierja
V Društvu novinarjev Slovenije (DNS) pozdravljajo poziv predsednika vlade Marjana Šarca podjetjem, ki so delno ali večinsko v državni lasti, naj razmislijo glede oglaševanja v medijih, ki širijo sovražni govor. Vidijo ga kot prvi korak pri prekinitvi prakse, ki je po mnenju DNS nedopustna. »Predsednik vlade je potrdil, na kar je društvo novinarjev v zvezi z oglaševanjem podjetij v državni lasti opozarjalo že v času predvolilne kampanje, pa Slovenski državni holding ni ukrepal,« so zapisali v DNS
Odziv predsednika vlade na oglaševanje podjetij v medijih, ki širijo sovražne vsebine
Zlasti na družabnih omrežjih se je pred časom vnela razprava o spornosti oglaševanja (delno ali večinsko) državnih podjetij v medijih, ki širijo sovražne vsebine. Tudi v Kabinetu predsednika Vlade Republike Slovenije smo nedavno prejeli kar nekaj pozivov, naj se do tega javno opredelimo.
Vedno sem in bom zagovarjal samostojnost in neodvisnost delovanja podjetij. Razumem, da si prizadevate za tržno uspešnost in konkurenčnost. Razumem tudi, da stremite k doseganju poslovnih ciljev ter da vaši oddelki za trženje, ki so osredotočeni na učinkovitost, skušajo doseči čim širši krog ciljnih skupin.
Pa vendar je ob široki paleti načinov in poti oglaševanja ter zlasti ob dejstvu, da se predstavljate kot »družbeno odgovorna« podjetja, zavezana svojim »etičnim kodeksom«, na mestu razmislek, kakšno je sporočilo vašega oglaševanja v medijih, ki se od nestrpnosti in sovražnega govora ne ogradijo in ju ne obsodijo, pač pa – nasprotno – celo širijo ali pri tem pomagajo.
Drži, da sta medijska- in svoboda govora temelja demokracije, a to še zdaleč ne pomeni, da sta neomejeni. Zato je v teh časih neizprosne tekmovalnosti in pehanja za dobički naša skupna naloga, celo odgovornost, da tudi prek oglaševanja ustvarjamo tako ozračje srčnosti in strpnosti kot tudi sprejemanja ranljivih, drugačnih in drugače mislečih.
Želim opozoriti, da sovražne vsebine, med katerimi velja izpostaviti najmanj homofobijo in rasizem, zastrupljajo družbo, vanjo vnašajo razdor in le spodjedajo že tako krhka strpnost in sožitje. Meja dopustnega, že zdaj pogosto zabrisana, tako še bolj bledi. Res hočemo, da sprejemljivo postane prav vse?
Morda se do vsebin, ob katerih se pojavljajo vaši oglasi, ne želite opredeljevati. A to je napačen odnos, kajti bralci vaše ravnanje lahko razumejo tudi kot aktivno podporo zapisanemu. Še več, sovražnim vsebinam dajete legitimnost. To, verjamem, ni vaš namen. A vaše oglaševanje je moč razumeti tudi tako.
Glede na vse zapisano vas na koncu še enkrat pozivam k razmisleku: ali želja po dobičku res upravičuje strpnost do nestrpnosti.